čtvrtek 30. října 2014

Ferraty u Lago di Garda s dětmi na vlastní pěst

Při zařizování letošní krátké dovolené v Itálii jsem si uvědomil, že jsem vlastně  nikdy nepoužil služeb  cestovních kanceláří - tedy mimo prolistování katalogů, kde se občas dá najít pěkný tip na místo stojící za návštěvu. Vlastně ani nevím, co by mi nabídla a vyhovuje mi i volnost, které mi cestování "na vlastní pěst" poskytuje i to, že takto  naplánována cesta vyjde levněji

Například na letošní podzimní prázdniny jsem si naplánoval výlet k jezeru Lago di Garda s tím, že si prolezeme zajímavé ferraty v okolí.


Našel jsem si tématický podobný zájezd u Kudrny za 6.830Kč - s příplatkem za ubytování v chatce se cena zvýší na 7.800 Kč. Pro naší  rodinu o pěti lidech  by takový zájezd tedy stál  po slevách asi kolem 34.000 Kč.

A teď vlastní náklady:

  • €326 - hotel  se snídaní:  
  • €202 - doprava (pohonné hmoty, poplatky)
  • €62 - jídlo a nákupy
  • 500 Kč na nákupy před cestou
  • 400 Kč pojištění na ferraty

Celkově tedy cca 17.600 Kč

Nelze plně srovnat tuto částku s cenou zájezdu od Kudrny či jiné podobné CK - v tom případě se nemusíte o nic starat, na místě máte průvodce, který místo zná a celkově tedy máte plný servis, ale pro srovnání, kolik stojí "hotový" zájezd  a zájezd, který si člověk zařídí sám, to snad dostačuje.

Bydleli jsme v hotelovém apartmánu pro šest lidí, neb jsem původně plánoval, že by s námi snad mohl někdo jet - nakonec nás ale jelo jen pět. Jinak by ubytování stálo o cca €30 méně.  Ubytování v hotelu je komfortnější než ve stanu či chatce a vzhledem k ročnímu období asi i nejvhodnější.  V autě jsou již "utopeny peníze" a pojistky/servis polyká ať stojí či jede, takže stačí jen počítat cenu pohonných hmot a poplatky za rakouskou dálniční známku (€8.50 za 10 dnů), průjezd před Brennerský průsmyk (2 * €8.50) a poplatek za dálnice v Itálii (€12.60 a €12.30).

V ceně u Kudrny je průvodce, ale stejně potřebuji cesty plánovat s ohledem na děti  a navíc je možné si dopředu vyhledat všechny informace na internetu a na cestu se připravit.  Hodně informací o ferratách lze najít na německy psaném serveru Bergsteigen - a nemusíte nijak zvlášť vládnout němčinou (a nebo si vypomoci překladačem) - informace jsou poměrně srozumitelné a vyhledávání tras je díky mapám snadné a přehledné:


Pro každou vybranou ferratu se vám zobrazí následně detailní informace s nákresy tras. Mapky pochopí snad každý:

Navíc je možnost získat záznam celé cesty a vytvořit si tak vlastní kml soubor se seznamem všech ferrat, které chcete projít. Soubor  lze nahrát do mapových aplikací a mít ho tak všude sebou - já si ho uložím na Google Drive  a mohu si ho tak importovat do GoogleEarth či do maps.me aplikace. Mimo tras tam mám uložené  i podrobnější popis a označena vhodná místa na parkování.


S takovou přípravou lze pak zažít skutečně pěknou aktivní dovolenou bez CK.



Žádné komentáře:

Okomentovat